contact-us

אנחנו לא מוותרים עליכם!

השאירו פרטים (בדיסקרטיות):

    שער שישי – אני בעל בחירה

    בשער הזה אנחנו  מתחילים את העבודה על תפיסות עצמיות נכונות ועל עבודה רוחנית־קוגנטיבית, המשנה את התפיסות העצמיות השגויות.

    וזאת מתוך הבנה שטיפול בהתמכרויות (סמים, אלכוהול, היצורים ועוד) מתחילה מתוך בחירה .

    אני בעל בחירה – יש החושבים שהמציאות שהאדם נחשף אליה מעצבת את האישיות שלו, ויכולת האדם להתמודד עם קשיים תלויה במציאות שבה הוא חי וגדל, ובמרחב החיים שהיה לו. מדבריהם עולה שהמציאות יכולה לקחת לאדם את הבחירה, כאילו שהמציאות היא האלוקים שקובע, וזה לא נכון. המציאות אכן משפיעה, אך היא איננה משפיעה על הרצון כי הגורם היחיד הוא בחירת האדם. בפרשת הקללות, פרשת "כי תבוא", (כח לד) יש פסוק האומר: " וְהָיִיתָ מְשֻׁגָּע מִמַּרְאֵה עֵינֶיךָ אֲשֶׁר תִּרְאֶה", כלומר לא תעמוד בזה נפשית. על פי הפשט ניתן להבין שאחרי שתראה את כל המראות הקשים, תשתגע ולא תעמוד בזה נפשית.

    ואולם על פי תורת הסוד הפסוק הזה אינו מכיל רק קללה, אלא הוא טומן בחובו גם עצה איך לא להשתגע ודווקא לצמוח. חז"ל מורים לנו לפסק אחרת את הפסוק, ועל פי תורת הסוד לכל פיסוק יש משמעות עמוקה ורוחנית, המתלבשת גם בנקודת הנפש. הצעתם היא: "והיית משוגע? אתה יודע ממה אתה משתגע? ממראה עיניך אשר תראה". כלומר צורת ההסתכלות של האדם על המציאות גורמת לו להגיע למקומות נמוכים בנפש, מקומות של דיכאון ומחלות נפש, וזו בחירה שלו. לכן על האדם לזכור שהוא חלק אלוק ממעל, והוא מלא כוחות ועוצמות.

    יש פה שתי נקודות:

    1. אתה בעל בחירה, כמובן בהתאם למצב הנפשי שלך.
    2. ההתבוננות שלך מתוך התפיסות הפנימיות שלך מכוונות לך את הבחירה.

    אני בעל  בחירה

    אדם שנפל להתמכרות, לתלות ולדיכאון מרגיש שאיבד את נקודת הבחירה שלו ואין לו שליטה על החיים. הוא מרגיש שהחיים לוקחים אותו לאבדון, הוא איננו מסוגל לעשות כלום, זה חזק ממנו והוא נגרר לתחתית ולמעשים הרסניים. הוא חש שההתמכרות מנהלת אותו, ששוכנת בקרבו מפלצת שמנהלת אותו, ולו עצמו אין בחירה כלל.

    אבל האדם הוא תמיד בעל בחירה, כמובן בהתאם ליכולת העכשווית שלו בנפש. ככל שיבחר בטוב, יוכל להגדיל את היכולת שלו "לזוז" לכיוון הטוב, ולהיפך, כלומר תמיד ישנה בחירה, והיא תמיד מתחילה בנקודת הרצון. אדם, כמו שאמרנו, צריך לרצות ולהסכים בלב, צריך רצון לעבור תהליך, ועצם זה שהוא מביא את עצמו לקבוצה, לטיפול, הוא בעצם בוחר בחירה טובה כי בחירה זו באה בִמקום "שישתמש" לדוגמה, ועל זה הדרך.

    כל בחירה מזיזה את האדם לכיוון מסוים. גם בתחילת הדרך אדם מרגיש שהוא בעל בחירה, אך ככל שיבחר ברע, ילך חופש הבחירה שלו ויצטמצם, וכן להפך. אדם שמרגיש שאינו יכול להתגבר על ההתמכרות יכול לבחור לעשות טיפול, ולזכור שככל שיתחבר לעצמו, ל"מנוע" שלו, יוכל לבחור בטוב ולהתנתק מהרע. לעומת זאת, ככל שיתמיד בהתנהגות שלילית יהיה לו קשה לבחור אחרת.

    לסיכום, כל בחירה בטוב מזיזה את יכולת הבחירה לכיוון חיובי
    ומקדמת את היכולת לבחור טוב, ואילו כל בחירה ברע נותנת הרגשה של שעבוד לנצח. ככל שאדם יבחר לזוז מהרע ולבחור בטוב, עצם הבחירה תקדם אותו למקום טוב יותר ולנקודת בחירה טובה יותר.

    שינוי תפיסות והתבוננות פנימית משפיעים על הבחירות, על המחשבות, על ההתנהגות וכמובן גם על הבחירות.

    ליצירת קשר

    אנחנו לא מוותרים עליכם! אל תוותרו על עצמכם, השאירו פרטים (בדיסקרטיות)

      למאמרים נוספים
      post-image
      מיהו המכור על פי התורה?

      תפיסת המכור על פי התורה הקדושה בכל יהודי מצויים כוחות רוחניים, אורות רוחניים, והם נותנים לו...

      המשך קריאה
      post-image
      מרכז טיפול להתמכרויות כנפי רוח

      כנפי רוח – שיטת טיפול רוחנית לטיפול בהתמכרויות המבוססת על  תורת הנפש ,על פי הבעל...

      המשך קריאה
      post-image
      טיפול רגשי במרכז

      טיפול רגשי במרכז הארץ שגרת החיים הלחוצה, הריצה בין עבודה, משפחה, ילדים ומטלות אחרות מוציאה מאיתנו...

      המשך קריאה